
Jak się czuje Twoje biuro?
Kiedy wchodzisz rano do swojego biura, jaka atmosfera w nim panuje?
Pomijając fakt, że musiałeś wstać z łóżka i przyjść do pracy, mówimy o atmosferze biura, a nie o tym, jak Ty czujesz się w pracy!
Czy jest to jasna i przestronna przestrzeń, która sprawia wrażenie lekkiej i radosnej? Czy też jest ciemna i nieco duszna, co wywołuje negatywne i ciężkie odczucia?
Ważne jest, aby ocenić nie tylko wygląd, ale i odczucia związane z urządzaniem współczesnego biura. Nie wszystkie trendy pasują do każdego biura, a jeśli zdecydujesz się na trend, który po prostu nie pasuje do Twojej przestrzeni, nie stworzy on odpowiedniego nastroju dla Twoich pracowników ani nie wywrze właściwego pierwszego wrażenia na odwiedzających.
Nie chodzi o meble biurowe czy ilość pieniędzy wydanych na remont lub zmianę wystroju, ale o przestrzeń, którą dysponujesz i o to, co z nią zrobiłeś. Chodzi również o zidentyfikowanie obszarów, które można poprawić i podjęcie działań mających na celu zapewnienie pozytywnej i kreatywnej atmosfery, a nie pozbawionej inspiracji i przygnębiającej.
Biuro, w którym panuje negatywna atmosfera, będzie miało negatywny wpływ na morale, co z kolei odbije się na produktywności i ostatecznie na zyskach. Z tego powodu kluczowe znaczenie ma ustalenie, czy projekt biura został wykonany prawidłowo, czy też nie.
Jak określić "charakter" biura
Oczywiście, każdy ma inne zdanie na temat większości spraw, a to oznacza, że każdy może mieć inne odczucia, kiedy wchodzi do biura. W większości przypadków jednak duża, przestronna i jasna przestrzeń nie wywoła u nikogo negatywnych odczuć, ale ciemna, ciasna przestrzeń już tak.
Najlepszym sposobem na określenie atmosfery panującej w danej przestrzeni jest zapytanie o zdanie pracowników i poważne potraktowanie ich sugestii. W końcu to osoby, które spędzają w biurze najwięcej czasu, więc wiedzą, co mówią na temat tego, jak się w nim czują!
Powinieneś także poważnie potraktować wszelkie opinie gości. Czy dużo osób wraca do Ciebie? Czy po wejściu do biura ludzie wydają się być pod wrażeniem wystroju i mebli biurowych? To wszystko są znaki, że stworzyłeś coś pozytywnego. Jeśli jednak nie masz tendencji do otrzymywania dużej ilości zwrotów lub zauważasz raczej niezadowolony wygląd na ich twarzach, to jest to coś, co należy potraktować bardzo poważnie i wskazuje na potrzebę zmiany.
Jak poprawić negatywne nastroje w biurze
Jeśli zdecydujesz, że trzeba coś zrobić, aby zmienić atmosferę w biurze, niekoniecznie musisz iść drogą pełnego remontu. Może to być tak proste, jak przestawienie mebli, odblokowanie okien i wpuszczenie do środka więcej naturalnego światła i świeżego powietrza, a nawet zmiana wystroju za pomocą odrobiny farby. Nie musisz od razu burzyć ścian i przenosić wszystkiego dookoła. Nawet niewielkie zmiany mogą sprawić ogromną różnicę.
Możesz także pomyśleć o wprowadzeniu do swojego biura elementów nawiązujących do natury i nadaniu mu charakteru biofilicznego. Wiadomo, że zwiększa to morale i produktywność, a jednocześnie zmniejsza stres. Kilka roślin tu i tam, otwarte okna i być może szklane biurka odbijające światło to wszystko, czego potrzebujesz, aby zmienić negatywną atmosferę w bardzo pozytywną!
Kreatywne środowisko biurowe jest o wiele przyjemniejsze niż to, które jest ciche, duszne i ciemne. Jeśli myślisz o zmianie wystroju, postaw na jaśniejsze kolory - żółty, zielony i niebieski idealnie nadają się do inspirowania nowych pomysłów i poprawiania nastroju. Są to również jaśniejsze kolory, które poprawią nastrój w Twoim biurze i wniosą świeżą energię do przestrzeni.
Zrozumienie atmosfery panującej w Twoim biurze da Ci klucz do odblokowania dalszej produktywności!
Zobacz również
-
15 czerwca 2022
Doceń swoich pracowników i pożegnaj się z...
15 czerwca 2022Jak zaprojektować swoje biuro z myślą o zdrowiu
15 czerwca 20226 powodów, dla których lepsze biuro to lepsze morale...
15 czerwca 20225 powodów, dla których zaprojektowanie idealnego...
Kategorie
Urządzamy recepcję
Recepcja biurowa
Recepcja - wizytówka Twojego biznesu
Zalety coworkingu