Recepcja biurowa – zasady urządzania

recepcja firmowaRecepcja firmowa to prawdziwa wizytówka przedsiębiorstwa. Wrażenie, jakie wywiera na klientach nowych i dotychczasowych jest bezcenne, i albo daje nam od razu przewagę nad konkurencją, albo pogrąża nas brakiem estetyki i organizacji pracy. Zatem warto poświęcić dużo uwagi i czasu nad przygotowaniem aranżacji recepcji, tak by stała się ona prawdziwym „oknem na świat” firmy.

Cały wystrój i kolorystyka recepcji powinny nawiązywać w jakiś sposób do działalności firmy oraz profilu branży, w jakiej się znajduje. Inaczej będzie wyglądać recepcja firmy z działalnością usługową, inaczej recepcja firmy prawniczej, a jeszcze inaczej recepcja firmy marketingowej lub agencji reklamowej. W każdej z tych dziedzin liczy się inne podejście do klienta i różnie są spełniane oczekiwania związane z działalnością firmy.

Bardzo dobrze jest, jeśli w firmie zajmującej się reklamą recepcja będzie kreować nastrój dynamiki i innowacyjnego podejścia do działań marketingowych, a w firmie o charakterze prawniczym, recepcja przyczyni się do budowania zaufania i prestiżu. Jeśli nie chcemy urządzić recepcji zbyt ekstrawagancko, ale jednocześnie postawić na innowacyjność i elegancję, wybierzmy na stonowane kolory i niebanalny charakter mebli, co stworzy ciekawe wnętrze, ale nie będzie też zbyt fantazyjna, co niekiedy może zniechęcić klientów.

recepcja w firmieMateriałami, które nigdy nie stracą na czasie i elegancji są drewno, metal i szkło, i z tymi materiałami najlepiej się zaprzyjaźnić przygotowując aranżacje. W większości firm raczej nie preferuje się krzykliwych kolorów, ewentualnie mogą to być dodatkowe elementy które ożywią stonowana kolorystykę i zaakcentują wybrane miejsca. Zawsze eleganckie będą kolory takie jak biel, beż, szarości, czarny czy brązy wszelkich odcieni.

Recepcja to miejsce pracy, więc pamiętajmy o odpowiednim przygotowaniu sprzętu biurowego i stworzeniu optymalnego stanowiska dla pracownika, tak by przyjmowanie interesantów było dla niego komfortem i nie stanowiło żadnych problemów organizacyjnych. Należy również pamiętać o wygodnym miejscu dla klientów, gdzie będą mogli usiąść i poczekać na swoją kolej lub też wypełnić w spokoju odpowiednie dokumenty.

Zobacz również